1956. godine, Jaguar je ukinuo proizvodnju trkaćih automobila. Iako je ova tvrtka provela veći dio prethodnog desetljeća osvajajući utrke s automobilima poput XK-120, C-Type i D-Type, odlučila je napustiti natjecanja nakon tragične nesreće na 24 sata Le Mansa 1955. godine.
Jaguar D-Type s 250 KS i maksimalnom brzinom od 240 km/h, koji je ujedno bio njihov najuspješniji proizvod, tako je bačen u milost i nemilost bez potpore tvornice. 25 primjeraka stajalo je u Coventryu, potpuno izrađeno, bez kupaca.
Nakon dosta rasprava unutar tvornice Jaguar je ponovo pokrenuo proizvodnju s modelom XKSS. To je bila verzija D-Type modela s vjetrobranskim staklom, stražnjim svjetlima, suvozačevim sjedalom i ne puno više od toga. Kada je automobil predstavljen na auto salonu u New Yorku, svijet je naprosto poludio. Nažalost, požar u Jaguarovoj tvornici zaustavio je proizvodnju nakon samo 16 primjeraka koji su uspjeli sići s proizvodne trake.
Oprema za izradu je bila uništena a s njom i budućnost ovog modela. Svih 16 primjeraka ovog modela postoji dan danas. Dva su ipak proizvedena nakon požara i to na osnovi D-Type modela koje su prethodno već bili prodali. Automobil koji vidite na slikama, XKD33, jedan je od ta dva. Steve McQueen koristio je jedan ovakav kao automobil za svaki dan.
No comments:
Post a Comment