Nakon višednevnog testiranja i vožnje vraća se isti zaključak, Duster je zaista na svom terenu kada nestane asfalta, mnogo više nego što se očekivalo. U verziji sa pogonom na sve točkove Duster ima znatno bolji i napredniji zadnji ovjes sa više ramena, što mu omogućava odličnu felksibilnosti i prianjanje na krajnje neravnim podlogama. Tako čak i sa cestovnim zimskim gumama Duster bez problema krči svoj put kroz snježne nanose, s tim da idealnu kombinaciju predstavlja ovaj ovjes i pogon sa modernim turbodizelašem. Pored činjenice da je sa dCi-jem od 109 KS Duster i najbrži, moćnih 240 Nm znači mnogo upravo u terenskim izazovima gdje je potrebno dosta obrtnog momenta u niskom radnom području.
Za razliku od klasičnih terenaca pogon kod Dustera je krajnje pojednostavljen, ali i dalje vrlo efikasan. Tako vozač za cestovnu vožnju i uštedu goriva bira samo pogon na prednje točkove, dok će automatski način prebacivanja snage između dvije osovine biti dovoljan za većinu vožnji po zahtjevnijim terenima. U trenutku kada i svaka pora na gumama postane ispunjena snijegom ili blatom, „Lock“ način rada pogona ujednačeno prenosi snagu do točkova sa najboljim prianjanjem, dok se i sam odziv gasa prilagođava takvom režimu vožnje i ublažava eventulano prežetoke reakcije vozača.
Potpun paket za terensku vožnju Dacia je napravila sa novim šestostepenim mjenjačem. Kako u budžetu nije bilo mjesta za pravi reduktor prenosa, u Daciji su tom problemu doskočili sa nanovo proračunatim mjenjačem, kod kojeg ekstremno kratka prva brzina služi za sporohodna i kontrolisana penjanja ili spuštanja na zahtjevnoj podlozi. U praksi, takav prvi stepen je od velike pomoći na teškom terenu, s tim da je potreban duži period navikavanja pri cestovnoj vožnji jer su i drugi i treći stepen prenosa, također, prilično kratki. Tako je pri kretanju na ravnom najbolje pokrenuti Dustera iz drugog stepena prenosa, dok će na brzim cestama vožnja kroz vezane zavoje najčešće biti popraćena „šaltanjem“ iz šestog stepena u peti, umjesto iz četvrtog u treći.
U svakom slučaju, iako je osnovni Duster sa cijenom od oko 18 hiljada konvertibilnih maraka vrlo privlačan, jasno je da potpuni smisao ovaj autmobil ima tek sa ovakvim pogonom. Također, iako je savremeni i štedljivi dizelaš jednako poželjan, izbor motora treba malo detaljnije razmotriti. Za one koji prelaze manje kilometara biće dovoljan i 1,6-litarski benzinac koji boravak u unutrašnjosti čini tišim i ugodnijim, dok je u prvom planu značajna ušteda od oko 5 hiljada maraka, što je iznos koji se kod niskobudžetnih automobila nikako ne smije zanemariti.
Cijena kao osnova definicije
Sva priča o dobrom izgledu, umjereno dobroj unutrašnjosti i vrhunskom pogonu i podvozju ne bi imala posebnog smisla u ukupnoj slici da Duster nije nastupio sa spektakularno pristupačnim cijenama. Savremen SUV ovih proporcija, bez obzira koliko skromno opremljen, za 18,5 hiljada maraka još se nije niko sjetio ponuditi. Kada mu i dodamo neizbježni 4x4 pogon i najbogatiji Laureate paket opreme, cijena sa benzinskim motorom raste na 27 hiljada maraka, što je i dalje nedostižno za približnu konkurenciju.
Naravno, doplate estetskih ali i nekih nužnih detalja komfora, kao i odabir odličnog dizelskog motora čine da se Duster ozbiljno približi iznosu od 35 hiljada maraka, čime se jaz između savremenije konkurencije značajno topi. Upravo zbog toga, ne treba zaboraviti da bi kupovina Dustera bila u potpunosti smislena treba pratiti i njegovu filozfiju skromnosti.
Bez nekih skupih estetskih detalja lako se može preživjeti, a ako godišnja kilometraža ne prelazi 15 do 20 hiljada kilometara onda i 1,6-litarski benzinac ima itekakvog smisla, a tek onda Duster nagrađuje odnosom uloženog i dobivenog. U svakom slučaju u Daciji su uspjeli u namjeri da naprave pionirski pokušaj SUV-a za široke narodne mase.
U vrijeme kada finansijski napor predstavlja i kupovina polovnog automobila, treba posebno cijeniti prisustvo povoljnog i privlačnog novog automobila koji je u stanju ponuditi praktičnost karavana i sposobnost pravog terenca, a da Duster to radi na pravi način potvrđuju i redovi kupaca zbog kojih su proizvodni kapaciteti Dacije ispunjeni do maksimuma.
Osnovni podaci testnog automobila:
Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Laureate
Cijena osnovnog dizelskog modela: 24.181 KM
Cijena testnog modela do registracije: 34.131 KM
Motor: Zapremina 1.461 ccm, snaga: 80 kW/109 KS, obrtni moment: 240 Nm pri 1.750 okr/min
Dimenzije: dužina 431,6 cm, širina 182,2 cm, visina 163 cm, međuosovinski razmak 267,3 cm.
Zapremina prtljažnika: od 475 do 1.636 litara
Masa: 1.294 kg
Performanse: Ubrzanje 0-100 km/h 12,5 s, najveća brzina: 168 km/h
Potrošnja: test 7,1 / grad 6,5 / otvoreno 5,3 / kombinovano 5,6 l/100 km
Osnovna oprema paketa Laureate: ABS + sistem pomoći pri naglom kočenju, prednji zračni jastuk za vozača i suvozača, servo upravljač, daljinsko centralno zaključavanje vrata, električno otvaranje prednjih stakala, uzdužni krovni nosači u crnoj boji, kodirana blokada paljenja, tonirana stakla, bočni zračni jastuci sprijeda za zaštitu glave i prsnog koša, fiksni nasloni za glavu sprijeda nove generacije, vizuelno i zvučno upozorenje na nezakopčan pojas vozača i suvozača, odbojnici u boji karoserije i u crnoj boji, vanjske ručice na vratima u boji karoserije, stilizirani čelični naplatci 16’’, svjetla za maglu, ukrasni elementi u sjajnoj smeđoj boji (centralna konzola, obrub ventilacijskih otvora, rukohvat na prednjim vratima), putni računar sa 6 funkcija, grijani i električno podesivi vanjski retrovizori, ručni klima uređaj, paket „Modularnost“ (preklopiva stražnja klupa djeljiva u omjeru 1/3-2/3 ; vozačevo sjedište, sigurnosni pojasevi i upravljač podesivi po visini), obloge od tkanine na vratima, presvlake Krest, džepovi na poleđini prednjih sjedišta, ukrasni prag na prednjim vratima, upozorenje za nezatvorena vrata, stropno svjetlo sa svjetlom za čitanje, osvjetljenje pretinca za rukavice.
Dodatna oprema na testnom automobilu: Paket look koji sadrži aluminijske naplatke 16’’, vanjski retrovizori i uzdužni krovni nosači u boji mat hroma, ukrasni prag i zaštitna letva naprijed i nazad u boji mat hroma, zatamnjena stakla na zadnjim vratima i poklopcu prtljažnika – 1.468 KM. Paket sa ESP+ASR i kožnom oblogom upravljača – 625 KM. Električni podizači zadnjih stakala – 245 KM. Metalizirana boja karoserije – 707 KM.
sarajevo-x.com
No comments:
Post a Comment