Sunday, January 23, 2011

Test Nissan Juke 1.6 Acenta




U unutrašnjosti je Juke gotovo jednako zanimljiv i zabavan kao i spolja, s tim da su dizajneri Nissana ovdje otišli korak dalje, pa uz ukrštanje terenaca i sportskih automobila, ovdje možemo vidjeti i jasne elemente koji kao da su doslovno skinuti sa nekog motocikla. Prije svega ističe se centralni tunel, kojeg je teško ne primjetiti, kako zbog različite boje, tako i zbog oblika koji vjerno imitira spremnik goriva na motociklu.

Naredni motociklistički detalj su instrumenti koji su minimalistički svedeni na dva velika i vrlo pregledna analogna pokazivača, dok je utisak potaknut i sjenilom kroz koje se može vidjeti vjetrobran, što također asocira na štitnike za vjetar na motociklima. 

Generalno, Juke ne spada među preskupe automobile, te se to može vidjeti i po nivou kvaliteta materijala u unutrašnjosti. Teško da se završnoj obradi može naći zamjerka, ali nije teško naći ni plastične obloge za koje bi bilo poželjno da su izrađene od ugodnijeg materijala. 



Jedan od svakako najzanimljivijih elemenata u unutrašnjosti je displej Nissan Dynamic Control sistema. Putem njega vozač dobiva grafički vrlo raskošne informacije o načinu rada motora, te mu se omogućava odabir između ekološke, sportske ili normalne vožnje. Ispočetka je vrlo zanimljivo "igrati" se sa postavkama rada ovog sistema, gdje se primjećuju velike razlike u odzivu na gas ali i u direktnosti upravljača, ali činjenica je da nakon nekog vremena to oduševljenje splasne, dok ujedno i nije baš preporučljivo tokom vožnje iščitavati brojne parametre na prilično malenom displeju. 



U svakom slučaju pohvalno je rješenje dvostrukih komandi, pa se tako isti prekidači koriste za upravljanje NDC sistemom i za klima uređaj, i to tako što je na istim prekidačima omogućen ispis različitih funkcija. 

Sam smještaj vozača i putnika je umjereno dobar. Tako, dok će vozač i suvozač užvati u dobro profilisanim sjedištima i dovoljnoj količini prostora, na zadnjim sjedištima će putnici imati neočekivano dovoljno mjesta za koljena, ali će zbog niske linije krova biti ugrožena frizura i nešto nižih putnika. 



Zanimljivo je kako se u Jukeu sjedi nisko kao u klasičnom sportskom automobilu, u odnosu na unutrašnji pod, ali se u odnosu na ostale učesnike u saobraćaju sjedi SUV-ovski visoko, što je opet poželjno za preglednost. Također, i u slučaju prtljažnika Juke pokazuje da se u maniru sportskih kupea nije pretjerano zamarao praktičnošću. Tako će 251 litar zapremine biti dovoljan za prosječne potrebe, dok su od pomoći ravan utovarni rub, ali i dvostruko dno koje otkriva praktičan prostora za odlaganje sitnijeg prtljaga. 



U Nissanu se još od sajamske premijere Jukea iz petnih žila trude dokazati javnosti kako njihova nova uzdanica ne spada u SUV-ove, iako njegova silueta to daje djelimično zaključiti. Naime, ideja vodilja je bila napraviti konceptualno neobičan sportski automobil, gdje će pogon na sva četiri točka biti posvećen boljim dinamičkim osobinama, a nikako izvlačenju iz blata. 

Takav pristup jasan je i kod verzije sa pogonom na prednje točkove, kakav je bio i testni model. Najpozitivnije iznenađenje svakako je direktnost upravljača i žustra promjena pravca bez suvišnog naginanja karoserije, što je postignuto ugradnjom izuzetno debelih i krutih stabilizatora, a upravo takve osobine su nešto čime se rijetko koji klasični SUV može pohvaliti. Posljedično, Juke je na kratkim i oštrim neravninama nešto "nervozniji", ali daleko od toga da će ga takva podloga izbaciti iz zadanog smjera. Dakle, u Nissanu su uspjeli stvoriti automobil u kojem ćete imati vizuelni užitak vožnje masivnog terenca, dok će njegova dinamika biti na pragu sportskih komapkta. 

Najveća prepreka u još boljem sportskom ugođaju kod Jukea sa 1,6-litarskim atmosferskim benzinskim motorom 117 KS je njegova ne tako skromna težina, i naravno vrlo visoka bočna i frontalna projekcija karoserije. Za kompakt kojim nastoji biti Juke je težak preko 1.200 kilograma, pa i ovako savremen i agilan motor ima prilično nezahvalan zadatak stvaranja sportskog ugođaja. 



Srećom, nepovoljan odnos obrtnog momenta i ukupne mase ovaj motor odlično kompenzira munjevitim odzivom na gas, pogotovo u sportskom režimu NDC sistema. Naravno, pravu koncepciju Jukea moguće je u potpunosti doživjeti tek sa turbobenzinskim motorom od 190 KS i pogonom na sve točkove, ali tada i njegova cijena izlazi iz okvira koji su pristojni za automobil ovih proporcija. 

Imajući u vidu breme masivne karoserije Juke se sa osnovnim benzincem zaista uspjeva istaći kao sportski automobil, a pohvalno je kako mu te proprcije ne smetaju pretjerano ni pri intenzivnom kočenju, ali ni pri potrošnji goriva. 

Na našem testu Juke je u prosjeku trošio 8,1 litar benzina na 100 kilometara, što spada u vrlo prihvatljive vrijednosti. Također, koristeći preporuke NDC sistema, tu je potrošnju sasvim realno smanjti i na tvornički obećanih 6,3 litara na 100 kilometara. 



Uz odličan motor Nissan je pokazao kako zna šta je potrebno da bi se automobil smatrao sportskim, pa tako petostepeni mjenjač upotpunjuje odličnu cjelinu. Sam smještaj ručice na idealnoj je daljini od upravljača, dok su hodovi idealno kratki i precizni, te mu se jedino može zamjeriti prilično loša izolovanost zbog koje se svaka izmjena stepena prenosa previše čuje u unutrašnjosti. 

U Nissanu sa pozicioniranjem Jukea na tržištu, kao i u slučaju njegovog izgleda, nisu htjeli da se uklapaju u klasične šablone. Tako je Juke nešto skuplji od standarnih gradskih komapkta, ali ujedno i nudi mnogo više. Naravno, ne nudi više po pitanju klasičnih vrijednosti isplativosti i praktičnosti, ali je činjenica da je trenutno zaista teško, gotovo nemoguće, kupiti originalniji automobil ovih proporcija. Svakako da su tu Mini ili Citroen DS3 koji odskaču od prosjeka, ali uz Juke čak i oni izgledaju tako predvidljivo i previše poznato. 

Juke sa benzinskim motorom od 117 KS i više nego pristojnim paketom opreme Acenta SportPack u suštini nudi sve što se očekuje od ovako savremenog automobila, pa se i cijena od 32,5 hiljada konvertibilnih maraka čini poštenom. Oni koji Juke gledaju kroz klasičnu prizmu uloženog i dobivenog, iskreno i nisu kupci ovakvog automobila, dok će ostali objeručke prihvatiti obilje zabave i vizuelne razigranosti koje je Juke u stanju ponuditi, čak i sa osnovnim motorom. 

Osnovni podaci testnog automobila:
Nissan Juke 1.6 Acenta SportPack
Cijena osnovnog benzinskog modela: 29.000 KM
Cijena testnog modela do registracije: 32.500 KM 
Motor: Zapremina 1.598 ccm, snaga: 86 kW/117 KS, obrtni moment: 158 Nm pri 4.000 okr/min

Dimenzije: dužina 413,5 cm, širina 176,5 cm, visina 156,5 cm, međuosovinski razmak 253 cm. 
Zapremina prtljažnika: 251 litara
Masa: 1.225 kg
Performanse: Ubrzanje 0-100 km/h 10,5 s, najveća brzina: 190 km/h
Potrošnja: test 8,1 / kombinovano 6,3 l/100 km



Osnovna oprema Acenta SportPack: ABS, EBD, ESP, sigurnosni zračni jastuci za vozača i suvozača, sigurnosni bočni zračni jastuci, sigurnosne zračne zavjese, mogućnost isključivanja suvozačkog zračnog jastuka, aktivni nasloni za glavu, filter za pelud, radio s CD-om, priključak za MP3 player, putni računar, mjerač vanjske temperature, digitalni sat, servo upravljač podesiv po visini, električno podizanje stakala prednjih i zadnjih vrata, osvjetljenje kabine s odgodom gašenja, 12 V utičnica sprijeda, vozačevo sjedište podesivo po visini, djeljiva zadnja klupa (60:40), električno podesivi vanjski retrovizori, halogenska prednja svjetla podesiva po visini iz kabine, imobilizator, daljinsko centralno zaključavanje, automatski klima uređaj, NDCS - Nissan Dynamic Control System, Bluetooth, kožom presvučen upravljač, kožna ručica mjenjača, priključak za USB, komande audio uređaja, tempomata i Bluetooth sistema na upravljaču, 17" alu. naplaci sport, svjetla za maglu, kvake i i retrovizori u boji vozila, tempomat, sportske presvake sjedišta, zatamnjena zadnja stakla.

Dodatna oprema na testnom automobilu: metalizirana boja karoserije – 500 KM







sarajevo-x.com

No comments:

Post a Comment