Kako je Volkswagen u cijeloj svojoj historiji težio klasičnim rješenjima tako je stvorio i odličnu osnovu za kvalitet, koji je realno jedan od najvećih aduta svih modela ove marke. Naime, dok se većina proizvođača iz petnih žila trudi da svakom novom generacijom nekog modela tržištu ponudi potpuno novi izgled i rješenja, što uključuje razvoj iz temelja svih elemenata, od ključnih stvari kao što su ovjes i konstrukcija karoserije pa do detalja kao što su ručke na vratima ili sjedišta, Volkswagen promišljeno postojeću kvalitetnu osnovu iz generacije u generaciju detaljno i postepeno unaprijeđuje.
Iako su na taj način ograničene estetske slobode dizajnera, prodajni rezultati dovoljno govore da postoji itekako veliki, tačnije dominantan, dio tržišta koji će više cijeniti kvalitet i pouzdanost kod automobila, nego što će ga privući neobičan izgled ili nova i nedovoljno provjerena rješenja. Tako je sa Passatom sedme generacije Volkswagen otišao i korak dalje u ovoj filozofiji. Nakon što je Golf VI potakao reakcije kako je riječ o detaljno dorađenoj petoj generaciji ovog modela, slično se desilo i sa Passatom.
Iako u Volkswagenu novi Passat nazivaju potpuno novom generacijom, teško je ne primjetiti da je osnovni oblik karoserije ostao isti, dok su u unutrašnjosti novosti još manje primjetne. Ipak, iako vizuelno ne djeluje tako, Passat B7 tek u upotrebi otkriva da je zaista riječ o novom modelu koji punopravno pripada 2011. godini.
Dizajn je u Volkswagenu imao uvijek tačno određene smjernice, te je ovaj proizvođač u svojoj historiji tek u rijetkim slučajevima sebi dozvoljavao neuobičajeno eksperimentisanje. Modeli kao što su Passat ili Golf su nosioci uspjeha ovog proizvođača, i sa njima jednostavno ne smije biti kockanja, kako po pitanju izgleda tako i u vezi tehničkih rješenja. Stoga je lako primjetiti da je novi Passat ustvari donio još klasičniji izgled, te je za razliku od svog prethodnika koji je koketirao i sa italijanskim dizajnom, pravi predstavnik hladnog i svrsishodnog njemačkog dizajna.
Naravno, to ne znači da sedmi Passat izgleda demodirano ili blago. Prednji dio sa oštrim oblicima veće maske i svjetala uz obilje hromiranih detalja izgleda znatno ozbiljnije nego na prethodniku, dok dodatni horizontalni elementi čine da automobil izgleda šire i agresivnije od svog prethodnika.
Iako su bočna linija i linija krova u odnosu na prethodni model ostale iste, očito je da najveću novost donosi oblik zadnjeg dijela. Nažalost, vrlo uspješno rješenje prethodne generacije sa poklopcem prtljažnika koji je uz integrisani „spojler“ odlično kompletirao bočni profil, ovdje je odbačeno. Oblik poklopca prtljažnika koji nastavlja „padati“ prema kraju uz vrlo dugačak zadnji prevjes ali i stop svjetla koja sada ulaze više u zadnje bokove čine da na novom Passatu zadnji dio izgleda manje elegantan nego što je to prije bio slučaj. Nova stop svjetla sa 3D grafikom dobrodošao su dodatak za uklapanje u imidž trenutne ponude modela VW-a, ali i ovdje se teško oteti utisku da je prethodno rješenje bilo privlačnije.
U svakom slučaju Volkswagen sa izgledom Passata ide korak dalje u pristupu klasične porodične ili poslovne limuzine koja će zahvaljujući staloženom izgledu duže ostati u opticaju, te sada još jasnije ističe da se ne želi prilagođavati trendovima nego njih prilagoditi svojoj filozofiji.
Također, u praksi se pokazalo da automobil ne treba biti avangardan da bi bio primjećen. Iako je Passat jedan od najvećih ljubimaca domaćeg tržišta, bilo je neobično posmatrati koliko pogleda i pažnje privlači, tako da se u VW-u s razlogom ne uzdržavaju od klasike.
Kvalitet kao najveća novost unutrašnjosti
Slično kao i sa vanjskim izgledom, možda čak i očitije, unutrašnjost novog Passata ne donosi previše vizuelnih novosti. Tačnije, kao i kod Golfa, posvetili su se podizajnu kvaliteta izrade i ugrađenih materijala na još bolji nivo, a to je nešto što fotografije ipak ne mogu dovoljno vjerno pokazati. Istina je da je i pri prvom kontaktu očita kvalitetna dorada, pa se sada doslovno svaki element ili obloga mogu pohvaliti ugodnijim i boljim materijalom.
Jedna od najvećih i najugodnijih novosti je i obruč upravljača, pa je tako prilično neskladni "volan“ iz prethodnika zamjenjen privlačnim trokrakim koji uz kožnu oblogu i aluminijumske dodatke na samo da dobro izgleda, već odlično "leži“ u rukama vozača. Prateći trend ostalih modela, i Passat je dobio nove instrumente, pa dok je analaogni dio ostao gotovo nepromjenjen i jednako pregledan, pohvale zaslužuje pregledan i informativan centralni ekran zbog kojeg vozač nema potrebu tražiti bilo koje podatke dalje od glavne ploče sa instrumentima.
Elegantna i osvježavajuća novost je analogni sat na centralnoj konzoli, dok umeci na vratima i konzoli u novoj generaciji zaista izgledaju kvalitetnije i detaljnije obrađeni. Također zavisno od nivoa opreme biće i raskoš u centralnom dijelu kokpita. Oni koji su spremni da, kao na testnom automobilu, doplate za dvozonski Cilmatornic klimatizacijski uređaj, ali i za multimedijalni uređaj sa ekranom osjetljivim na dodir, imati će zaista potpun ugođaj savremenog automobila nove generacije, mada će Passat i bez toga naći načina da istakne svoje kvalitete.
Kao i kod prethodnika, ponuda prostora u Passatu ne predstavlja temu rasprave, pa i ovdje do izražaja dolazi činjenica da VW i dalje spada među najveće u ovom segmentu. Najveća novost u smještaju putnika su praktični nasloni za glavu sa horizontalnim podešavanjem, koje je do sada bilo moguće dobiti u Touaregu, a koje uz praktičnost ističe i povećanu sigurnost u slučaju naglog trzaja glavom. Sjedišta i njihov oblik su ostali isti, pa bi i u ovoj generaciji bili poželjniji bolji bočni oslonci, te u suštini jedino taj detalj i djelimična nepreglednost unazad narušavaju gotovo idealnu i izdašno podesivu vozačku poziciju.
Uz sam osjećaj ugodnosti koje donose novi materijali, veći nivo kvalitete ističe se i u vožnji, gdje odlična zvučna izolacija čak i pri vožnji po solju posutim cestama omogućava putnicima da uživaju u opuštenoj i tihoj vožnji.
Kao i putnčki, tako je i prtljažni prostor ostao na jednako zavidnom nivou, dok nešto pravilniji oblici otvora prtljažnika omogućavaju i nešto bolje iskorištavanje svih 565 litara zapremine.
Najpoželjniji motor uz ekološku osvještenost
Nije nikakava mudrost shvatiti da će upravo dvolitreni TDI sa 140 KS biti ujedno i najpoželjniji u novom Passatu, barem kada je riječ o našem tržištu. Sasvim pristojne performanse uz uglađenost koju mu je donijela common-rail tehnologija, te prepoznatljiva štedljivost i više su nego dovoljni argumenti za ovaj motor. Također, uz Bluemotion tehnologiju Volkswagen kombinuje nekoliko sistema koji će vožnju učiniti još ekonomičnijom i ekološki podobnijom.
U vožnji Passat sa ovim motorom najviše iznenađuje vrlo niskom razinom buke, pogotovo kada se na umu imaju prethodne generacije TDI-ja sa pumpa-dizna tehnologijom ubrizgavanja goriva. Jednako prija i sam odziv na gas, koji podsjeća gotovo na atmosferske benzince, a kada se u vožnji pređe klasična „rupa“ ispod 1.500 okr/min onda će i međuubrzanja biti zadovoljavajuće žustra. Od ovog motora ne treba očekivati čuda u prilično teškom i velikom Passatu, ali stoji činjenica da predstavlja sasvim zadovoljavajuću mjeru za većinu vozača.
Odlična mjera za ovaj dizelski motor je i 6-stepeni ručni mjenjač. Sa dovoljno preciznim hodovima česta upotreba mjenjača vozaču ne pada teško, a iako nešto duži prenosi zadnja tri stepena u početku djeluju pogubno po eksplozivnost, nakon duže vožnje postane jasno da je Passat sa ovako proračunatim mjenjačem ustvari idealan kompanjon za duge puteve i održavanje relativno visokih brzinskih prosjeka.
Prilikom vožnje teško je primjetiti drastične razlike u podešenju ovjesa novog B7 i prethodnog B6 Passata. Ipak, elementi ovjesa su sada znatno lakši što je u velikoj mjeri smanjilo ukupnu neovješenu masu, pa bi u direktnom okršaju sa B6 modelom sigurno bio dinamičniji.
Poslovično VW-ovski, ovjes nudi ugodan kompromis ugodne i mekane vožnje, ali je ipak dovoljno krut za sigurno vođenje. Istina, ta krutost uvijek je na lošijim cestama poput ovih u BiH dolazila više do izražaja, ali ipak je u granicama potrebnim za udobnu vožnju. Kao i uvijek bila bi poželjnija bar 20 odsto mekša sjedišta koja bi kompenzirala ponekada grube udarce prenesene sa podloge.
Ukupno, ovjes Passata ulijeva povjerenje, i u dinamičnoj vožnji, te jedina prava zamjerka ide na račun zadnjeg dijela koji na grubim i kratkim neravninama radi bučnije nego na što smo navikli od VW-a.
Povoljniji i pristupačniji od prethodnika
Zanimljivo je kako je Volkswagen odlučio da sa novim Passatom ponudi novu politiku formiranja cijena, i to na način da novi model kupcima ponude po povoljnijim uslovima nego što je bilo moguće kupiti prethodnika. Istina, to su uspjeli i pomoću ograničavanja ponude motora i opreme pa je tako Passat u BiH moguće kupiti sa samo dva nivoa opremljenosti i sa dva motora. S druge strane, VW je uvijek nudio mogućnost potpune personalizacije modela, pa ponuda opreme i ne predstavlja toliki problem.
Ukratko, Volkswageni, pa tako i Passat, su uvijek imali smišljeno formirane cijene koje ih u startu smještaju iznad prosjeka klase. Tako je Passat i sada u gornjem cjenovnom rangu klase, ali je znatno ugodnije znati da ga je moguće dobiti već od nekih 43 hiljade maraka. Onaj kojeg ustvari želite, ili barem većina njegovih kupaca, ipak će doći blizu ili preko 50 hiljada maraka, što je i dalje u rangu pristojne cijene za ovu klasu.
Uz, uslovno rečeno, skromne cijene Passat B7 je u BiH donio i novu garancijsku politiku Volkswagena. Slijedeći trendove, koje su mahom nametnuli istočnjački proizvođači, Passat ali i drugi "wageni“ tako sada dolaze uz ugodne četiri godine fabričke garancije. To dovoljno pokazuje da ni evropski proizvođači više ne mogu ignorisati ubrzani tržišni tempo, gdje već odavno nije dovoljno ponuditi samo privlačan i kvalitetan automobil.
Činjenica je da će Passat bez obzira na konzervativniji izgled ostati jedan od najpoželjnijih porodičnih i poslovnih automobila ove klase, a iako na prvi pogled ne izgleda tako, promjene "ispod kože“ učinile su dovoljno da se sedma generacija sasvim opravdano može proglasiti najboljim i najrafiniranijom do sada. Naravno, minimalan gubitak vrijednosti kroz eksploataciju i ugled kojeg u ovom dijelu svijeta uživa, i dalje mu idu "na ruku“, možda čak i više nego ikada prije.
Osnovni podaci testnog automobila:
Volkswagen Passat 2.0 TDI Comfortline
Cijena osnovnog dizelskog modela: 48.200 KM
Cijena testnog modela do registracije: 52.030 KM
Motor: Zapremina 1.968 ccm, snaga: 103 kW/140 KS, obrtni moment: 320 Nm pri 1.750 do 2.500 okr/min
Dimenzije: dužina 487,4 cm, širina 182 cm, visina 147,2 cm, međuosovinski razmak 270,9 cm.
Zapremina prtljažnika: 565 litara
Masa: 1.532 kg
Performanse: Ubrzanje 0-100 km/h 9,8 s, najveća brzina: 213 km/h
Potrošnja: Test - 6,3 l/100 km. Tvornički - grad 5,6, otvoreno 4,0, kombinovano 4,6 l/100 km
Osnovna oprema Comfortline: Elektronski program stabilizacije ESP, uključuje ABS sa komfornim asistentom kočenja, ASR, EDS, MSR, elektromehanički progresivni servo upravljač, prednja sjedala sa manuelnim podešavanjem visine, funkcija paljenja "Press & Drive" u instrument tabli sa centralnim daljinskim zaključavanjem, termoizolaciona stakla bočno i pozadi, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci naprijed sa zračnim zavjesama naprijed i nazad, srednji naslon za ruku naprijed sa pretincem za odlaganje, podesiv po visini i uzdužno, elektronska blokada motora, Start-Stop sistem sa rekuperacijom, Rekuperacija (akumulacija suvišne energije kočenja), radio uređaj "RCD 310" sa mp3 reprodukcijom i CD player-om, multifukncionalni pokazatelj "Plus" uz dodatni "Shift indikator", poluautomatski klima uređaj "Climatic", trokraki kožni volan sa alu dekoracijom, automatsko zatamnjenje unutrašnjeg ogledala, ručica mjenjača obložena kožom, vanjska ogledala električno podesiva sa grijanjem na strani vozača sa automatskim zatamnjenjem, 12V utičnica u srednjoj konzoli pozadi i u prtljažniku, lumbalna podrška naprijed na vozačevom sjedalu električno podesiva, automatsko paljenje svjetala sa dnevnim svjetlom uz "Leaving home" funkciju i manuelnu "Coming home" funkciju, unutrasnje ambijentalno svjetlo naprijed i nazad sa odgođenom aktivacijom i funkcijom prigušnog svjetla, lakometalni točkovi "Perugia" 7J x 16, detekcija umora (Fatigue detection) sa indikatorom za predloženi odmor, analogni sat u instrument tabli, auto-hold funkcija preko elektronske parkirne kočnice sa asistentom za vožnju u nagibu,
Dodatna oprema na testnom automobilu: Lakometalni rezervni točak, roletna za zaštitu od sunca na zadnjem vjetrobranu, elektro podesiva, sistem za kontrolu pritiska u gumama, Park pilot - akustični upozoravajući signal za prepreke ispred i iza vozila, tempomat, dvozonski automatski klima uređaj Climatronic, verzija za pušače sa pepeljarom i upaljačen, lakometalni točkovi "Barcelona" 7J x 16, sigurnosni vijci na točkovima sa pojačanom zaštitom od otuđenja, poklopci za lakometalne točkove, multifunkcionalni kožni trokraki upravljač sa alu- dekorom i sa opcijom rukovanja multifunkcionalnim prikazom, telefonom i radio stanicama, kožna ručica mjenjača, električni stakleni pokretni krovni otvor, radio uređaj "RCD 510" sa mp3 reprodukcijom i CD izmjenjivačem za 6 CD-ova, 8 zvučnika (4 x 20 Watt), diversity antena, multimedia utičnica AUX-IN za eksterne audio izvore, alarmni uređaj protiv krađe sa blokadom, i zaštitom protiv odvoženja vozila i nadzorom unutrašnjeg prostora vozila, pojedinačno otvaranje vrata i komforno zaključavanje, make-up ogledala za vozača i suvozača osvijetljena, metallic/pearleffekt boja karoserije.
sarajevo-x.com
No comments:
Post a Comment