Dva miliona prodanih primjeraka dovoljno govori o popularnosti koju prvi pravi hibrid uživa među američkim i azijskim kupcima. Europa u toj čitavoj priči drži tek skromnih 10 posto tržišnog udjela, djelomično zbog toga što se ovdje podjednako dobro štedi i uz dizel, a djelomično i zbog dizajna i koncepcije Priusa, koji mnogo bolje odgovaraju azijskom i američkom ukusu.
No, u Toyoti su shvatili i da njihov hibridni pogon ima velike potencijale, da je konkurencija još uvijek daleko i da bi ga trebalo što bolje iskoristiti. Prvi korak – njegovo ugrađivanje u neke druge modele. Prvi je na red tako stigao Auris.
Ono što ovu naizgled običnu kompaktnu Toyotu čini posebnim automobilom, nosi naziv Hybrid Synergy Drive. Pogon u potpunosti preuzet iz Priusa sastoji se od 1,8 litarskog benzinskog motora sa 99 konjskih snaga i električnog motora od 60 kilovata odnosno 81 konjske snage.
Prema posebnoj i teško razumljivoj hibridnoj matematici 99 + 81 je jednako 136. Naime, upravo toliko deklariranih konja razvija kompletni pogonski sustav ovog Aurisa.
Laik će teško na prvu shvatiti da je pred njim malo tehničko remek djelo kojeg između ostalog pokreće i struja. Da nema natpisa Hybrid, ovog bi Aurisa bilo lako zamijeniti za običnog kompakta.
Posebnost na površinu iskače tek nakon otvaranja prednjeg poklopca gdje otkrivamo svu silu žica i utičnica te mali i potentni električni motor. Dovoljno snažan da samostalno ubrzava sve do 50 na sat, pomaže prilikom naglih ubrzavanja te maksimalno rasterećuje benzinca, postižući ono što je kod ovakvog automobila najvažnije – uštedu goriva.
Toyota Auris Hybrid i sam tijekom vožnje puni svoje baterije koristeći kinetičku energiju, što jasno daje do znanja, recimo, prilikom kočenja, kada zvuči kao moderan ZET-ov tramvaj.
Zahvaljujući svemu tome ušteda goriva je zaista impresivna. Primjerice, prilikom puzanja u koloni od semafora do semafora, uglavnom radi samo elektromotor tako da tamo gdje drugi najviše 'piju', Auris najviše štedi. I u klasičnoj, nešto dinamičnijoj gradskoj vožnji, Auris će iznenaditi svojim prosjecima od 4 do pet litara. Jedini teren gdje baš i nije neki štediša je otvorena cesta i autocesta. Sve ostale minuse i pluseve ovog automobila pogledajte u prilogu
No comments:
Post a Comment