Ovi opći parametri razlog su za izvrsno ubrzanje i fleksibilnost. Dužine samo 49 centimetara, ova 5-cilindrična turbo jedinica iznimno je kompaktna i teži samo 183 kilograma. Turbo punjač generira 1.2 bara pritiska punjenja. Kao i svi Audijevi benzinski turbo-charge motori, i 2.5-litreni TFSI motor kombinira tehnologiju turbo punjenja s FSI direktnim ubrizgavanjem.
Kombinacija ovih dviju tehnologija omogućava visoki omjer kompresije (10.0:1) s jednako visokim omjerom učinkovitosti. Moćna huka i režanje popraćeni prepoznatljivim ritmom 5-cilindričnog motora stvaraju klasičan Audijev zvuk.
Snažni 5-cilindrični motori imaju dugu povijest u Audiju, a ova 2.5-litrena jedinica koja se već nalazi na popisu specifikacija TT RS modela, nedavno je proglašena 'Međunarodnim motorom godine' u klasi motora zapremnine 2.0 do 2.5 litara (odluku je donio žiri koji sačinjava 71 vodećih automobilističkih novinara iz 35 zemalja).
Čak i uz takve performanse, ovaj kompaktni automobil ukupne težine 1.575 kg u prosjeku troši samo 9.1 litru na 100 kilometara, a emisija CO2 ne prelazi 212 g/km. Ovakva učinkovitost velikim je dijelom rezultat stvari poput sustava regenerativnog kočenja.
Snaga se na podlogu prenosi putem vrhunskog 7-stupanjskog S-Tronic mjenjača i stalnog quattro pogona. Mijenjanje brzina odvija se iznimno glatko u stotinkama sekunde bez osjetnog prekida u vučnoj snazi. Brzine se mijenjaju koristeći komande na upravljaču ili putem ručice mjenjača.
Tu je i Launch control sustav koji osigurava da RS3 starta od nule s eksplozivnom snagom i minimalnim proklizavanjem. ESP (electronic stabilization program) sustav stabilnosti vozila ima Sport način rada i može se u potpunosti isključiti.
Kruta šasija glavni je razlog za preciznu upravljivost RS3 Sportbacka. Prednji ovjes je McPherson konstrukcije, a trag kotača je proširen na 1.564 milimetara. Ključne komponente ove konstrukcije izrađene su od aluminija. Opruge i redizajnirani amortizeri pružaju vertikalni oslonac a sportski ovjes znači da je novi RS3 također spušten za 25 milimetara u usporedbi sa standardnim A3.
Trag kotača također je prošao kroz određene promjene te je proširen za 42 mm sprijeda odnosno 22 mm straga. Diskovi su samoventilirajući s promjerom od 370 mm sprijeda i 310 mm straga pri čemu su prednji diskovi perforirani za maksimalno raspršivanje topline.
Najnoviji i najjači model iz A3 serije već na prvi pogled odaje sav eksplozivni potencijal koji ovaj automobil skriva. Sa Xenon plus prednjim svjetlima i LED rasvjetom koje upotpunjuju dojam, prednjom maskom i rešetkom u antracit sivoj boji s otvorima u obliku dijamanata, usisnicima za zrak i kosim pogledom, RS3 izgleda zaista dojmljivo i nimalo pitomo.
Bočnim stranama dominiraju izbočeni pragovi, kućišta vanjskih retrovizora od mat aluminija i veliki krovni spojler. Stražnji difuzor sjajno crne boje i dvije elipsaste ispušne cijevi s lijeve strane upotpunjuju stilski dojam stražnjeg kraja automobila. Vrata prtljažnika i prednja rešetka ukrašene su RS3 oznakama.
Ručica mjenjača i instrumenti posebno su dizajnirani za RS3. Putno računalo može prikazati tlak turbo-punjenja, temperaturu ulja a u skladu sa sportskim karakterom vozila i trkaći kronograf za mjerenje prolaznih vremena.
Nakon modela TT Coupe, TT Roadster i A3 Cabrioleta, novi RS3 Sportback četvrti je Audijev model koji se proizvodi u Audijevom pogonu Gyor u susjednoj nam Mađarskoj. Audi RS3 Sportback u salone dolazi početkom 2011. godine a cijena osnovnog modela u Njemačkoj biti će 49.900 eura.
Nama je Audi RS3 vrhunski proizvod ali moramo biti pošteni pa priznati da smo očekivali da će ipak biti malo više brutalan i osjetno lakši. Ali... motor je ljepotan s 5 cilindara i kao kod Focus RS-a puno bolji izbor nego 2.0 sa 4 cilindra (ako se traže vrhunske perfomanse i
nevjerojatni zvuk). Šteta je samo što će cijena biti paprena pa ćemo ga vjerojatno rijetko viđati na našim ulicama.
No comments:
Post a Comment